Miasto na alkoholowo-używkowej wojnie
Paweł Sowa/Wydział Prasowy UM BB
Beata SteklaBeata Stekla

Miasto na alkoholowo-używkowej wojnie

W znakomitej większości sprawdzanych miejsc w Bielsku-Białej małolaty bez problemu kupiłyby alkohol.W Bielsku-Białej zawiązała się Bielsko-Bialska Koalicja na rzecz Odpowiedzialnej Sprzedaży Alkoholu. Dokument programowy podpisali prezydent Jarosław Klimaszewski, przewodnicząca Rady Seniorów Elżbieta Rosińska, przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Wiktor Mięksiak oraz przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszenia RoPSAN - Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim Bogusław Prajsner. 

Jest to część kampanii społecznej, która ma skłaniać menedżerów, franczyzobiorców i właścicieli punktów sprzedaży oraz sprzedawców alkoholu, napojów energetycznych i e-papierosów do przyjmowania współodpowiedzialności za dostępność tych artykułów dla osób niepełnoletnich i nietrzeźwych, szczególnie kierowców. 

Podpisanie dokumentu poprzedziły przeprowadzone w tym roku w Bielsku-Białej badania, które sprawdzały, czy sprzedawcy sprzedadzą alkohol i inne używki klientom wyglądającym na pijanych lub nieletnich. 

W mieście działa około 280 sklepów sprzedających napoje alkoholowe. W blisko 70 proc. osoby wyglądające na nietrzeźwe bez większych problemów kupiły alkohol. Sprzedawalność nieletnim sprawdzono w 64 punktach. Tylko w 13 sprzedawca poprosił o dowód, a kiedy okazało się, że ma do czynienia z małolatem odmówił sprzedaży. Badania przeprowadzono metodą tajemniczego klienta.


Wiadomości Radia BIELSKO są dostępne w Google News - obserwuj nas!

Zobacz inne wiadomości tego autora: